jorviksliv

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Sandy Darkfall - 17 februari 2014 21:00

Gjorde något litet smått bara. Skilldnaderna med Gimp och Photoshop!


1. Photoshop


I Photoshop har du mera olika penslar som du kan använda. Du har flera effektiva färger och effekter, det är mycket effektivare att flytta runt saker (Du markerar dom snabbare) Den här bilden gjorde jag på skolan på kanske 15-20 min.

En hacke med Photoshop. Det kostar pengar. Skolans Photoshop kostade 10 000 kr också är det flera datorer.

Från kanske 500-700 kr till 10 000 är riktigt dyrt!
Men det är bara för att Photoshop har så många använd bara saker!




2. Gimp 2.8


Också har vi Gimp. 

Gimp är bra för att för det första! det är gratis alla kan använda ett bra redigerings program.

andra: Gimp har ganska många effekter också, kanske inte lika bra men (Kontrast) finns med och det är det viktigaste för min del!


Det dåliga med Gimp är att det tar just längre tid att bli klar... därför kommer mina inlägg så sent. det kanske tar 1 tim att göra en sån bild klar! Inte bara det. Gimp har färe Penslar också om man har precis börjat med det... så kan det vara svårt att förstå.

När jag började med det första gången så fattade jag inte. Jag tog bort programet.

Efter ett tag så bestämde jag mig för att ta tillbaka det.

Men ändå för att vara ett gratis program så är det riktigt bra alltså! Det tänker jag inte säga emot ;)


Vet inte hur många som använder Gimp/Photoshop- Men jag tycker dom är lika bra fast med olika talanger!

Båda har Lager, ganska bra penslar och effekter. Vad mer kan man begära :3



Japp det var allt för idag då :3

/Kram

Av Sandy Darkfall - 17 februari 2014 18:31


Hjälp haha :3 

Vet inte vad jag ska redigera ;)
Några förslag? =)

/Kram

 


Av Sandy Darkfall - 17 februari 2014 09:25

Sitter och leker lite på skolan och testar lite nya saker =)


=Före





=Efter!

Va lite roligt ;)
Vi ses senare ;3
/Kram  

Presentation


Hellu there ;D
Jag är Sandy Darkfall jag bloggar om mitt liv i online spelet Starstable =)
Det blir redigerade bilder, livet i jorvik och lite annat smått och gott ♥
Hoppas ni kommer trivas /Kram Sandy ♥

Fråga mig

33 besvarade frågor

Omröstning

Skulle ni vilja se fler redigerings videor? :)
 Ja det skulle vara kul :D
 Nja det går bra som det är!
 Nej!
 Inte fler!
 Aldrig!
 Ja!
 Visst varför inte!
 Det bestämmer väll du själv? =)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

FoxDancer ''Foxie''

 


Ovido - Quiz & Flashcards